CRON Plus » Logistyka
Gospodarka magazynowa
- Elastyczność i uniwersalność - obsługa wielu magazynów, wiele miejsc składowania, kontrola nr serii/partii, montaż zestawów, konwersja jednostek miar, zamienniki.
- Satysfakcja odbiorców - natychmiastowy dostęp do informacji o pozycjach magazynowych będących w różnych etapach cyklu dystrybucji: zamówione, przyznane, wysłane.
- Kiedy i co kupować? - kontrola stanu zapasów, generowanie zamówień zakupu, ustalanie optymalnej partii zakupu.
Zamówienia i sprzedaż
- Pewny Zysk – kontrola kredytu klienta, definiowalne warunki transakcji, nieograniczona ilość cenników, dyskonta zależne od terminu płatności, wiele wariantów rabatów, promocje okresowe.
- Zadowolenie klienta – akcje ofertowe, analiza możliwości realizacji zamówień, okresowe rezerwacje towaru, dostawy just-in-time, integracja z zakupami, tranzyt.
- Wsparcie pracy handlowca – natychmiastowe informacje o możliwości realizacji dostawy, okno “analiza pozycji” pokazujące dla danego towaru wszystkie zamówienia klientów oraz zamówienia zakupu w trakcie realizacji.
- Dodatkowe ułatwienia – serie, partie.
- Z kim i czym warto handlować - wielowymiarowa analiza sprzedaży.
Zakupy
- Obniżenie kosztów zakupów – kiedy i ile kupować – analiza stanu pozycji, obliczanie optymalnej partii zakupu, akcje ofertowe, oceny dostawców.
- Liczy się każda złotówka – kontrola terminów, ilości i wartości dostaw – zgodność ilościowa i/lub wartościowa z zamówieniem.
- Kto o czym decyduje – zatwierdzanie zleceń wewnętrznych i zamówień zakupów, limity zakupów, zamówienia powtarzalne.
- Oszczędność czasu - generowanie powtarzalnych zamówień zakupu wg definiowalnych szablonów.
Cechy wspólne
- Szeroki Zakres – wiele firm, magazynów, oddziałów – konsolidacje.
- Bezpieczeństwo – zasady definiowania dostępu do wybranych modułów, funkcji, okien i pól systemu!
- Praca Grupowa – obieg i zatwierdzanie dokumentów i zmian, integracja z e-mail, połączenie z Excell, plikami *.dbf, możliwość wydrukowania każdego okna systemu.
- Raportowanie – kilkaset gotowych raportów z możliwością modyfikacji, budowanie i dodawanie własnych raportów klienta, definiowalne własne menu.
- Alarmy - błyskawiczna informacja o zagrożeniach.
Gospodarka magazynowa - najważniejsze cechy modułu:
- WIELE METOD WYCENY STANÓW MAGAZYNOWYCH – system stosuje metody FIFO, LIFO, Średnia.
- NUMERY SERII I PARTII – możliwość stosowania numerów seryjnych i partii dla pozycji magazynowych z pełną kontrolą przy wysyłkach i odbiorach towarów.
- AKTUALNE STANY MAGAZYNOWE – możliwość szybkiego dotarcia do wszystkich potrzebnych informacji związanych z daną pozycją magazynową oraz kompleksowej analizy stanu pozycji magazynowej.
- OBSŁUGA POZYCJI NIEMAGAZYNOWYCH – system obsługuje także pozycje niemagazynowane: usługi, opłaty dodatkowe, cła, transport.
- ZESTAWY – możliwość budowania wielopoziomowych zestawów (receptur).
- KONWERSJA JEDNOSTEK MIARY – dowolna ilość konwersji jednostek miary (z zamówień na jednostki magazynowe i faktury sprzedaży).
- WIELOMAGAZYNOWOŚĆ I WIELE MIEJSC SKŁADOWANIA – ilość magazynów, firm i miejsc składowania w magazynie bez ograniczeń.
- GENEROWANIE ZAMÓWIEŃ ZAKUPU – system kontroluje poziom odnawiania zakupu i stan maksymalnie dopuszczalny oraz generuje zamówienia zakupu na obliczoną ilość.
- TYPY, KATEGORIE, KLASY, GRUPY INDEKSÓW – pomagają segregować informacje w przeglądach i raportach.
- CECHY INDEKSU (LINIA PRODUKTU) – dowolna ilość własnych opisów pól w kartotece indeksu materiałowego, system umożliwia elastyczne rozszerzanie indeksu materiałowego poprzez możliwość dodawania dowolnej ilości własnych pól do kartoteki indeksu.
- INWENTARYZACJA – system ułatwia przeprowadzenie inwentaryzacji w określonych cyklach, proces blokowania pozycji do inwentaryzacji uniemożliwia wykonanie operacji magazynowych na blokowanych pozycjach aż do zakończenia inwentaryzacji i wygenerowania korekt inwentaryzacyjnych.
Zamówienia i sprzedaż - najważniejsze cechy modułu:
- KONTROLA MOŻLIWOŚCI REALIZACJI ZAMÓWIENIA – zamówienia na towary magazynowane sprawdzają dostępność pozycji.
- OBSŁUGA DOSTAW TRANZYTOWYCH – na podstawie zamówienia sprzedaży w tranzycie generowane jest zamówienie zakupu na odpowiednich warunkach wraz z wystawieniem automatycznym faktury po otrzymaniu potwierdzenia odbioru towaru przez klienta.
- OFERTY SPRZEDAŻY – możliwość generowania przyjętych zamówień na podstawie ofert sprzedaży z ustawionymi wieloma domyślnymi warunkami ułatwiającym szybką obsługę klienta.
- ELASTYCZNA OBSŁUGA REALIZACJI ZAMÓWIEŃ – uruchomienie realizacji zamówienia odbywa sie na podstawie wielu kryteriów np.: nr zamówienia, nr klienta, klasy klienta, zakresu dat, zasad realizacji zamówień opóźnionych.
- DOKUMENTY PRZEWOZOWE – dokumenty potrzebne do zapakowania i wysłania wystawiane są automatycznie.
- WYSTAWIANIE FAKTUR – faktury mogą być generowane automatycznie po wydaniu towaru.
- WIELOPOZIOMOWE CENNIKI – nieograniczone możliwości tworzenia cenników dla grup cenowych indeksów lub indeksu pozycji, lokalizacji sprzedaży grupy klientów lub klienta.
- KONTROLA KREDYTU KLIENTÓW – system kontroluje czy klient nie przekroczył ustalonego poziomu kredytu.
- OBSŁUGA ZWROTU TOWARÓW – zwroty towaru od klienta, jak również automatyczne wysyłki wadliwego towaru prosto do dostawcy.
- OBSŁUGA ZAMÓWIEŃ OPÓŹNIONYCH LUB CZĘŚCIOWO ZREALIZOWANYCH – istnieje możliwość obsługi zamówień opóźnionych.
Zakupy - najważniejsze cechy modułu:
- ZLECENIA ZAKUPU – możliwość generowania zleceń zakupu wewnątrz firmy rozpoczyna proces kontroli zakupów (definiowane prawa do wystawiania zleceń i zatwierdzania).
- POTRÓJNA KONTROLA ZGODNOŚCI – zamówienie, PZ i faktura są sprawdzane kwotowo i ilościowo.
- USTAWIANIE ATRYBUTÓW ODBIORU – zasady kontroli odbioru dostaw (wcześniejsze, częściowe, różnice procentowe, ilościowe).
- STANDARDOWE ZAMÓWIENIA ZAKUPU – mogą być generowane ze zlecenia lub wprowadzane od początku. Pełna kontrola daty wymagalności, daty ważności zamówienia itd.
- WSTRZYMANIE ZAKUPÓW I DOSTAW – pełna kontrola procesu zakupów, wewnętrzna - limity na towary, porównanie cen dostawców, zewnętrzna - kontrola zgodności zamówienie / faktura / PZ.
- ZAMÓWIENIA POWTARZALNE (szablony-limity) – podobnie jak zamówienia standardowe, z tym że kontrolowany jest limit grupy zamówień i data ważności.
- AKCJA OFERTOWA – system umożliwia wysyłanie zapytań do dostawców, wprowadzanie otrzymanych odpowiedzi i porównywanie warunków ofert.
- ZAŁĄCZNIKI DO DOKUMENTÓW – możliwość przechowywania umów, aneksów, ustaleń, itp.